Met de jeep door het oerwoud - Reisverslag uit Vier Kinderen, Suriname van Kim Hoogeboom - WaarBenJij.nu Met de jeep door het oerwoud - Reisverslag uit Vier Kinderen, Suriname van Kim Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Met de jeep door het oerwoud

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Oktober 2012 | Suriname, Vier Kinderen

"met de jeep door het oerwoud, met een stoet papgaaien om ons heen.
Met de jeep door het oerwoud, in het oerwoud ben je nooit alleen' -
Samson en Gert

Op zaterdag begon mijn dag met een lekkere grote bak koffie bij het Krasna en flink was reisfolders om eens een plan te maken welke tours ik nog ga doen. Uit het niets begint naast mij een man met een vrouw tegen mij te praten, waar ik vandaan kom (wonderbaarlijk genoeg kent hij Sassenheim!), en wat ik kom doen. De vrouw is lerares van de Haagse Pabo (waar ze kennelijk even komen kijken bij hun studenten, geen verkeerde baan lijkt mij). Terwijl we in gesprek zijn komen haar studenten langs lopen. Van het één kwam het ander en kort samengevat hadden we voor zondag gelijk een jeep safari geboekt.

Zondag stond ik om 9 uur klaar bij één van de meiden, Monique, en daar werden we opgehaald door de Jeep. Na een tussen stop voor bami (de lunch) konden we weer verder.
Na een tijdje werd er een plank tevoorschijn gehaald en in de achterbak van de Jeep/ truck gezet. Daarop kwam een kussentje en langs de bak een touwtje. De bedoeling was dus dat we het touwtje vast hielden en op het plankje in de achterbak gingen zitten. Op deze manier hebben we veel plaatsen aangedaan. Veel plaatsen ook van echte meisjes in de Jungle. Ik ben geen expert, moet de serie echt nog gaan kijken, maar zo zijn we op de plek geweest waar Ymke werd gebeten door de slang (http://www.youtube.com/watch?v=yXl5isyMRqE) en Britt over een tak probeerde te lopen en ik het water viel?
Naast deze nuttige informatie die we kregen van de gids heb ik ook gezien hoe een ananas groeit (nooit geweten) en wat geleerd over de plaatsjes die we hebben aangedaan.

Al met al een leuke dag geweest en ik ben ook nog in Berlijn geweest!

Ik bereid me toch vast voor op stage door echte meisjes in de jungle te kijken en te zien wat ik moet verwachten..
Als ik dinsdag begin natuurlijk.. ;)

• 15 Oktober 2012 - 16:31

Ria En Ron:

ga toch een keer beginnen met stage. al die uitstapjes waar haalt een arme studente toch haar geld vandaan.
    ik wens je met je tripjes en met stage veel plezier

Kiki:

Klinkt heerlijk, baal echt als een stekker dat ik er niet gewoon bij kan zijn. Ben het nu al zat in Nederland.. gelukkig beuren m'n vrienden en vriendinnetjes me wel op! Geniet ervan lieverd en tot 30 november! :)

• 16 Oktober 2012 - 08:53

Deniece:

Ah, die serie was echt leuk!
    Ben nu nog jaloerser op je:)