I Will Survive! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Hoogeboom - WaarBenJij.nu I Will Survive! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Hoogeboom - WaarBenJij.nu

I Will Survive!

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Deze week is Kiki terug naar Nederland gegaan.. De dagen ervoor hebben we nog dingen gedaan die je misschien echt gezien had moeten hebben. Zo hebben we, hoorde ik later van Hans Roest, de grootste houten kathedraal ter gezien. Kunnen we dat ook weer afstrepen van de lijst.
Ook hebben we foto's gemaakt met klederdracht, ala Volendam, maar ik heb beloofd deze niet op het internet te zetten.
Ik hoop dat de toerist die in de winkel stond en ook foto's van ons nam omdat we er FANTASTIC uitzagen dat dan ook niet doet.
En natuurlijk hebben we nog een heerlijk dagje Krasna gehad, een geweldig lekkere koffie, nog 1 keer een paninni, heerlijk gegeten bij Jiji, nog 1 keer series gekeken samen... en toen was het al heel erg snel weer dinsdag.
Het was even slikken op het vliegveld hoor. Want al die dingen van hierboven kan ik best alleen doen, maar dat is niet hetzelfde.
Kiki was in de loop van deze 5 weken geen reisgenootje meer. Ze is mijn vriendin.

Het was dan ook raar om alleen thuis te komen, in een leeg huis.
Ik was blij dat ik de volgende ochtend weer een vakje kon afkruisen op mijn nieuwe zelf gemaakte kalender. Deze nieuwe dag had ik plannen. Ik zou van alles gaan doen. Een beetje jammer was het toen ik mijn tocht begon bij mijn chinees, die altijd open is, maar die dag niet..
KLM office dan, ik heb namelijk de pech een schemerlamp helemaal geweldig te vinden alleen het ding is een meter hoog én gemaakt van boomschors, risicootje om mee terug te nemen..
Maar ook KLM was dicht. Zelfs Krasna was nog niet op zijn gewone tijd open. Bleek, door de commotie helemaal vergeten, dat het de dag van de Marrons was. Het feest heb ik die dag niet gevonden.

De avond bracht ik gelukkig niet alleen door. Door een jongen, Mick, een ietwat wanhopig facebook bericht te sturen zat ik gisteravond bij hem thuis aan de aardappels, groenten en vlees. Daarnaast heb ik van zijn huisgenoten ook nog een beetje leren salsa dansen en hebben we kaartjes voor een avond op een partybus.

Morgen heb ik een afspraak voor stage en dan hopelijk gauw beginnen in Brownsweg. Na alle reacties van de mensen hier ben ik benieuwd wat me daar te wachten staat!

  • 11 Oktober 2012 - 15:01

    Ria:

    je vindt je draait wel weer eerst maar stage geregeld hebben
    liefs

  • 11 Oktober 2012 - 15:36

    Kim:

    Kanjer, komt helemaal goed! Lees m'n briefje nog maar een keer als je erdoorheen zit of call me anytime! :-) XXXXXXXXXXXX

  • 11 Oktober 2012 - 23:07

    Elly:

    Kim, je bent inderdaad een kanjer!! Heb de hele dinsdag aan je gedacht, want het zal wel meer dan even slikken geweest zijn... Wel een hele leuke foto van jullie samen en wat zijn jullie bruin!
    Succes met je gesprek voor de stage, wij denken aan je! Liefs van ons!

  • 11 Oktober 2012 - 23:07

    Elly:

    Kim, je bent inderdaad een kanjer!! Heb de hele dinsdag aan je gedacht, want het zal wel meer dan even slikken geweest zijn... Wel een hele leuke foto van jullie samen en wat zijn jullie bruin!
    Succes met je gesprek voor de stage, wij denken aan je! Liefs van ons!

  • 11 Oktober 2012 - 23:07

    Elly:

    Kim, je bent inderdaad een kanjer!! Heb de hele dinsdag aan je gedacht, want het zal wel meer dan even slikken geweest zijn... Wel een hele leuke foto van jullie samen en wat zijn jullie bruin!
    Succes met je gesprek voor de stage, wij denken aan je! Liefs van ons!

  • 11 Oktober 2012 - 23:07

    Elly:

    Kim, je bent inderdaad een kanjer!! Heb de hele dinsdag aan je gedacht, want het zal wel meer dan even slikken geweest zijn... Wel een hele leuke foto van jullie samen en wat zijn jullie bruin!
    Succes met je gesprek voor de stage, wij denken aan je! Liefs van ons!

  • 11 Oktober 2012 - 23:07

    Elly:

    Kim, je bent inderdaad een kanjer!! Heb de hele dinsdag aan je gedacht, want het zal wel meer dan even slikken geweest zijn... Wel een hele leuke foto van jullie samen en wat zijn jullie bruin!
    Succes met je gesprek voor de stage, wij denken aan je! Liefs van ons!

  • 11 Oktober 2012 - 23:08

    Elly:

    Sorry, computer erg traag en 5 x op verzenden gedrukt.......Nou ja, extra veel liefs van ons dus:)

  • 13 Oktober 2012 - 12:38

    Doris:

    Hallo Meid,
    Ja, dat was wel slikken dinsdag altijd lullig zoiets. En zeker als direct daarna nog alles tegenzit.Misschien een tipje voor je schemerlamp kan je hem niet per boot bersturen is vast goedkoper dan per vliegtuig. Lianne had vanuit Afrika ook van alles en nog wat per boot gedaan en dat is allemaal goed aangekomen. Succes. Nou hopen dat je stage eindelijk kan beginnen dan heb je weer een doel. Meid veel liefs en knuffel.

  • 16 Oktober 2012 - 09:52

    Bob De Beeldhouwer:

    Hoi Kim...prachtige verslagen lees ik,supper dat je het goed naar je zin hebt,groetjes Bob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Dag Roti, Hallo Kroket

21 November 2012

Op stap met de zonnebloem

17 November 2012

Ain't No Mountain High Enough

08 November 2012

Ik ga je zwepen!

02 November 2012

Ronde 3: Ik en Obama
Kim

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 18882

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 29 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: